Otázky a odpovědi

Pomoc při problému s vaší ADSL.

ADSL od Telefónica O2 Czech Republic - 1. pomoc

Nonstop help-line: 800 184 084 (technická podpora; zdarma)


Jak reklamovat nefunkčnost ADSL (výňatek z všeob. podmínek)

7. Závady Služby a reklamace:
7.1. Veškeré poruchy poskytnuté Služby je Uživatel oprávněn hlásit formou elektronické zprávy zaslané na adresu Poskytovatele techhelp@iol.cz nebo na telefonním čísle nepřetržité zákaznické podpory Poskytovatele, které je uvedeno na webové stránce Poskytovatele na adrese https://www.iol.cz a následně potvrdit oznámení závady písemně formou doporučeného dopisu na adresu uvedenou v čl. 4.7. podmínek. Poskytovatel vynaloží přiměřené úsilí k odstranění poruchy v co nejkratší možné době, nejpozději však následující pracovní den ode dne doručení písemného nahlášení poruchy.
7.2. Nemůže-li Uživatel využívat Službu pro poruchu Služby, je oprávněn požadovat vrácení poměrné části ceny, trvala-li závada nepřetržitě více než 24 hodin. Vrácení příslušné částky je Uživatel povinen uplatnit písemně na adrese Poskytovatele dle čl. 4.7. Podmínek, nejdéle však do 15 dnů od posledního dne trvání poruchy. Poskytovatel neodpovídá Uživateli za případnou škodu vzniklou v důsledku neposkytnutí Služby nebo vadného poskytnutí Služby.
7.3. V případě nesprávně vyúčtované ceny za poskytnutou Službu je Uživatel oprávněn reklamovat vyúčtování ceny do dvou měsíců ode dne doručení příslušného daňového dokladu, jinak právo zaniká. Posledním dnem takto stanovené lhůty je den, který se číselně shoduje se dnem dodání vyúčtování cen. Podání reklamace nemá odkladný účinek na povinnost uhradit i sporné vyúčtování cen ve výši platné v době poskytnutí Služby.
7.4. Reklamace se vyřizují podle ustanovení Všeobecného reklamačního řádu Poskytovatele, který je Uživatelům k dispozici na kontaktních místech Poskytovatele určených pro styk s veřejností. Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne doručení reklamace. Reklamaci je nutné uplatnit písemnou formou na kontaktním místě Poskytovatele určeného pro styk s veřejností.
7.5. Nevyhoví-li Poskytovatel podané reklamaci, je Uživatel oprávněn uplatnit u Úřadu námitky proti vyřízení reklamace. Námitky je nutno uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne dodání oznámení o vyřízení reklamace.

 

Adresa:
Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Administrativní podpora služeb IOL
Kodaňská 97
101 00 Praha 10 - Vršovice

 

Call centrum Telefónica O2 Czech Republic: 800 123 456
Fax: 271 466 165
Email na: techhelp@iol.cz (techhelp@telecom.cz)

 

Bezplatná podpora 800 184 084
Pro své zákazníky, kteří si objednají službu ADSL a samoinstalační balíček IOL Broadband Basic nebo Profi, poskytuje Telefónica O2 Czech Republic bezplatnou telefonní podporu. Zákazníci, kteří si objednali výše uvedené služby mohou v případě potřeby získat na bezplatné lince 800 184 084 tyto informace:

- uživatelské jméno a heslo pro přístup na internet,
- svou e-mailovou adresu
- uživatelské jméno a heslo pro přístup do své e-mailové schránky,
- internetovou adresu na samoobslužné stránky,
- uživatelské jméno a heslo pro přístup do uživatelského rozhraní pro nastavení služby
- informace o umístění manuálu pro instalaci koncového zařízení,
- informace o potřebných ovladačích podporovaných Telefónica O2 Czech Republic,
- seznam podporovaných modemů včetně podporovaných operačních systémů,
- seznam kontaktních adres pro případnou reklamaci modemu nebo opravu,
- informace o výpadcích sítě.

Dále vám zde pomohou:
- s objednáním placeného výjezdu technika Telefónica O2 Czech Republic,
- získat telefonní číslo, případně adresu webových stránek, kde lze objednat modem podporovaný Telefónica O2 Czech Republic,
- ohlásit technické poruchy v síti Telefónica O2 Czech Republic,
- vyřešit problémy s přidanými službami IOL, jako jsou např. webhosting, serverhosting, e-mail, DNS, …)

Upozornění: Na bezplatné lince NEJSOU poskytovány informace o konfiguraci modemu!


Placená podpora 900 16 90 90

V případě potřeby odborné pomoci připravil Telefónica O2 Czech Republic pro své zákazníky ještě další možnost.
V pracovních dnech je od 9 - 19 hodin je dostupná placená linka 900 16 90 90 za cenu 16 Kč/min. Zde lze získat rady, které se týkají:
- informací o konfiguraci síťové karty,
- konfigurace připojení k Internetu,
- fyzického připojení modemu nebo rozbočovače (splitteru) k PC,
- připojení sítě LAN do Internetu,
- problémů s konfigurací PC na straně zákazníka
- nastavení proxy-serveru, pokud se NAT nebo PAT nebude shodovat se standardní konfigurací Telefónica O2 Czech Republic
- bezpečnostních problémů souvisejících s připojením (nastavení antivirových programů, firewallu, poštovního serveru, apod.)
- problémů s hardwarem
Upozornění:
Placená linka poskytuje podporu pouze pro operační systémy Microsoft Windows 98, 2000, NT, Millenium a XP. Podpora je poskytována pro koncová zařízení podporovaná Telefónica O2 Czech Republic, u ostatních zařízení nabídneme pomoc dle našich zkušeností.

Co je ADSL a co ADSL umožňuje?

  • ADSL je Asymmetric Digital Subscriber Line (asymetrická digitální účastnická linka), někteří ISP (poskytovatelé služeb) ADSL nazývají broadbandem (širokopásmový internet), nelekněte se různorodosti
  • stále jde jen o "ADSL"
  • ADSL je jen nádstavbová služba pro Vaši stávající ISDN2 nebo pevnou linku (HTS neboli PSTN), poskytovatel služby je primárně Český Telecom (ČTc) a další služby navíc pak dodávají alternativní oprerátoři (AO), kteří službu prodávají Vám, uživatelům
  • ADSL ČR funguje od března 2003 a dá se občas ještě nazvat "rychlejší dial-up"
  • ADSL technologie umožňuje v ČR stahování dat až 1 Mb/s
  • jednoduše řečeno: ADSL Vám za jeden paušál dovolí NEOMEZENÝ přístup na internet vyšší rychlostí než přes analogovou či ISDN linku
  • Jaké jsou podmínky pro zavedení služby ADSL?

  • musíte mít zřízenu a funkční analogovou (HTS neboli PSTN) nebo euroISDN2 od linku Českého Telecomu (pokud linku nemáte, čtěte zde nápovědu)
  • musíte mít zaplaceny všechny faktury od Českého Telecomu (tzn. nesmíte Telecomu nic dlužit a to ani 1 den po splatnosti!)
  • Vaše maximální vzálenost od ústředny musí být 3 km (fyzická délka vedení), vedení k Vám musí vyhovovat potřebám ADSL (na prádelní šňůře opravdu ADSL nepoběží ;-)
  • musíte se nacházet v dosahu ústředen, kde je ADSL spuštěno - seznam těchto lokalit najdete zde, nezávazné zjištění dostupnosti pro Vaše telefonní číslo můžete provést zde.(V červenci 2004 je 2 285 000 telefonních linek je v dosahu technologie ADSL, což je 63,5% všech telefonních linek provozovaných ČESKÝM TELECOMEM, to je 12% všech ústředen).
  • Co dělat, když chci ADSL?

    1. vyplňte formulář pro ověření dostupnosti ADSL
    2. pokud máte ADSL dostupné, objednejte si ADSL
    Pokud nemáte ADSL dostupné a vyplnili jste formulář pro ověření dostupnosti, budeme Vás o dostupnosti informovat e-mailem

    Kolik stojí ADSL?

    Ceny různých poskytovatelů najdete zde.

    Jaké mohu použít modemy pro ADSL?

    Informace o modemech/routerech najdete zde.

    Jaké jsou základní pojmy ADSL?

  • Downstream - rychlost "stahování" dat
  • Upstream - rychlost "odesílání" dat
  • Overbooking - (stupeň agregace) sdílení datového toku u poskytovatele připojení
  • také je ADSL označováno za broadband - širokopásmový přístup k internetu
  • Co je to vlastně technologie xDSL a v čem je její největší přínos?

    Jde o skupinu příbuzných technologií, které umožňují přenos dat (hlas, audio/video, nejrůznější data) vysokou rychlostí, a to za použití stávající telekomunikační infrastruktury, tzn. klasických vodičů. Kromě vysoké rychlosti přenosu je důležitým přínosem především to, že jde o trvalé a časově nelimitované připojení. Jednotlivé technologie (ADSL, SDSL, HDSL, VDSL ..) se liší zejména šířkou přenosového pásma a symetrií provozu. V současné době jde zřejmě o nejschůdnější cestu k většímu rozšíření širokopásmového internetu, přestože již existují nebo se intenzivně hledají alternativní způsoby připojení (kabelová TV, rozvody energie apod.).

    K čemu je mi vlastně širokopásmový internet potřeba?

    Určitě k rychlejší práci s internetem. Vysokorychlostní přístup hraje stále významnější roli především v souvislosti s rozvojem tzv. síťové ekonomiky a stává se důležitým nástrojem pro zvyšování efektivity práce a ekonomický růst (dá se očekávat i rychlejší rozvoj řešení v oblasti outsourcingu, sdílení dat, teleworkingu a do budoucna interaktivní televizi či služby typu video-on-demand apod.)

    Pro koho je služba ADSL vhodná?

    Jde o poměrně široké spektrum uživatelů - od moderních domácnosti a poloprofesionálních uživatelů internetu přes samostatné kanceláře až po malé i středně velké firmy. Pro ně je velice důležité, že tato technologie umožňuje například trvalé připojení s k síti internet, připojení LAN sítí, sdílení firemních dat či databází a práci s velkými objemy dat. Pro domácí uživatele bude rozhodující možnost připojení k internetu bez omezení a dále třeba možnost hraní her nebo práce s audio či videodaty. Velký vliv na případný výběr ADSL bude mít i fakt, že připojení pomocí této služby není nijak časově nebo objemově limitováno.

    |Silvestrovské pobyty | moje ip adresa | SMS zdarma O2 | Vodafone SMS | SMS | Nej mapy | Testy rychlosti | IQ testy a testy lásky | Stahování videa | Pražské restaurace | MP3 Legalne | Download mobil | MP3snadruhou |Prodejci pneumatik | YouTube |